{index_ob_css}{index_ob_js}
Kontakt:
Adres: ul. 1 Maja 16, 96-500 Sochaczew
Tel.: 46 8622730, 8622235, 8622275
Fax.: 46 8622602
Godziny przyjęć:
W poniedziałki: 8.00 - 17.00
Od wtorku do piątku: 8.00 - 16.00
Kierownictwo:
Naczelnik Wydziału: Małgorzata Przybylska, pok. 428, tel. w. 393, e-mail: malgorzata.przybylska@sochaczew.pl
Pracownicy:
Specjalista - Marta Jurzyk, pok. 405, tel. w. 436, e-mail: marta.jurzyk@sochaczew.pl
Główny Specjalista - Anna Smolińska, pok. 405, tel. w. 326, e-mail: anna.smolinska@sochaczew.pl
Referent - Beata Woźnicka, pok. 425, tel. w. 307, e-mail beata.woznicka@sochaczew.pl
Kompetencje i zadania:
I. W zakresie strategii i rozwoju Miasta:
1. Opracowywanie i aktualizacja Strategii Rozwoju Miasta oraz przygotowywanie programów i planów dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego miasta.
2. Formułowanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta koncepcji w zakresie sposobu realizacji strategii i rozwoju Miasta.
3. Monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta i inicjowanie jej zmian.
4. Inicjowanie i wspieranie nowych przedsięwzięc i inicjatyw gospodarczych oraz współdziałanie w tym zakresie z podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie Miasta.
5. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie inicjowania i koordynowania działań wskazanych w strategii rozwoju Miasta.
6. Organizowanie i koordynowanie całokształtu przedsięwzięć służących rozwojowi miasta, przy współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta.
7. Tworzenie banku informacji o stanie gospodarczym miasta, podmiotach gospodarczych, oraz projektowanych zamierzeniach gospodarczych.
II. W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
1. Analiza realnych możliwości pozyskiwania przez Miasto środków finansowych z funduszy zewnętrznych, oraz informowanie Burmistrza i kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu o istniejących możliwościach, programach, terminach aplikowania, wytycznych jednostek zarządzających, wdrażających w tym zakresie.
2. Inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem finansowych środków pozabudżetowych przez Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem funduszy europejskich.
3. Gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowania wniosków aplikacyjnych, w tym:
- danych charakteryzujących rozwój Miasta,
- założeń społeczno-gospodarczych oraz założeń budżetu,
- programów inwestycyjnych.
4. Pozyskiwanie środków pomocowych oraz innych funduszy pozabudżetowych na realizację projektów inwestycyjnych i nieinwestycyjnych oraz z zakresu współpracy międzynarodowej.
5. Współpraca z instytucjami europejskimi, administracją samorządową oraz rządową, instytucjami zarządzającymi, pośredniczącymi i wdrażającymi dla programów finansowanych z funduszy europejskich, w ramach przygotowania, realizacji i rozliczenia projektów europejskich oraz efektywnego wykorzystania szans rozwojowych.
6.Współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie koordynacji działań związanych z przygotowywaniem dokumentów aplikacyjnych w celu pozyskiwania zewnętrznych żródeł finansowania zadań Miasta.
7. Opracowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów przeznaczonych do realizacji w Urzędzie.
8. Współpraca przy realizacji projektów wdrażanych przez właściwe komórki organizacyjne Urzędu i jednostki organizacyjne Miasta.
9. Koordynacja i nadzorowanie pracy zespołów powołanych przez Burmistrza do przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
10. Monitorowanie projektów realizowanych w ramach funduszy zewnętrznych w ścisłej współpracy z wydziałami merytorycznie odpowiedzialnymi za realizację projektów.
11. Monitorowanie i realizacja procesu sprawozdawczości do instytucji krajowych i europejskich w zakresie realizowanych przez Miasto projektów.
12. Nadzór nad rozliczaniem finansowym projektów, w tym nad przygotowywaniem i weryfikacją wniosków o płatność.
13. Opracowywanie analiz efektywności realizowanych projektów, przygotowywanie wniosków o płatność dla projektów realizowanych z funduszy zewnętrznych przy współpracy z wydziałami merytorycznie odpowiedzialnymi za ich realizację i wydziałem finansowym Urzędu.
14. Inicjowanie współpracy z lokalnymi organizacjami społeczno-gospodarczymi w zakresie pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych.
III. Wykonywanie innych zadań związanych z zakresem działania Wydziału.
IV. W zakresie obsługi inwestora:
1. Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z potencjalnymi inwestorami krajowymi i zagranicznymi.
2. Zapewnienie i udzielanie informacji o warunkach inwestowania w mieście, w tym o: warunkach architektoniczno – urbanistycznych – we współpracy z Wydziałem Gospodarki Przestrzennej i Architektury, o rynku nieruchomości i potencjalnych lokalizacjach inwestycji – we współpracy z Wydziałem Mienia i Nadzoru Właścicielskiego.
3. Przygotowywanie i promocja materiałów marketingowych miasta skierowanych do potencjalnych inwestorów krajowych i zagranicznych, w tym ofert inwestycyjnych, stanowiących propozycje lokalizacji inwestycji kluczowych dla Miasta oraz uczestnictwo w branżowych imprezach: konferencjach, targach, misjach gospodarczych.
4. Świadczenie inwestorowi pomocy w zakresie nawiązywania współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.
V. W zakresie działalności gospodarczej:
1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej.
2. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej (wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń dokumentów z archiwum EDG).
3. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzieleniem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, tj.:
- prowadzenie postępowania w celu wydania licencji,
- wydawanie licencji i ich promes, wypisów z treści licencji, zmian, zaświadczeń i innych decyzji oraz postanowień,
- prowadzenie korespondencji dotyczącej licencji.
VI. W zakresie aktywizacji zawodowej:
1. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i innymi jednostkami bądź organizacjami pozarządowymi zajmującymi się aktywizacją zawodową na terenie miasta, obejmujaca w szczególności przeciwdziałanie bezrobociu poprzez zapewnienie mieszkańcom powszechnego dostępu do wszechstronnej wiedzy i informacji dotyczącej zagadnień rynku pracy, szkoleń, podejmowania i prowadzenia działaności gospodarczej, a także do pełnego zakresu usług teleinformatycznych.
2. Tworzenie mieszkańcom miasta warunków do nabycia umiejętności korzystania z nowych technologii informatycznych dla efektywnego poruszania się po rynku pracy, zdobywania informacji o możliwości kształcenia, a także korzystania z różnych form pomocy oferowanych przez Powiatowy Urząd Pracy.
3. Pomoc dla osób pozostających bez pracy, doradztwo w zakresie przekwalifikowania zawodowego i pobudzenia osób bezrobotnych.
4. Umożliwienie korzystania z poradnictwa ekonomicznego i prawnego, także w zakresie rozpoczynania działalności gospodarczej, kształtowania własnego wizerunku i autoprezentacji w czasie rozmów kwalifikacyjnych.
5. Aktywizacja pracodawców na rzecz tworzenia Internetowej Bazy Ofert Pracy.
6. Integrowanie lokalnego środowiska z regionem i krajem.
7. Integrowanie środowiska przedsiębiorców z młodzieżą wkraczającą na rynek pracy.
8. Tworzenie podstaw społeczeństwa informacyjnego.
9. Świadczenie usług w zakresie:
udostępniania informacji istniejącej w sieci Internet;
umieszczania w sieci własnych informacji;
obsługi biurowej;
organizowania kursów, szkoleń i konferencji;
pomocy technicznej dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą.
VII. Analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Miasta i gmin sąsiedzkich.
VIII. Promocja gospodarcza, przygotowywanie i kolportaż oferty inwestycyjnej Miasta.
IX. Wykonywanie innych zadań związanych z zakresem działania Wydziału.