{index_ob_css}{index_ob_js}
Powróć do: Urząd Miejski

Wydział Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia (PSZ)

Kontakt:

Adres: ul. 1 Maja 16, 96-500 Sochaczew

Tel.: 46 8622730, 8622235, 8622275

Fax.: 46 8622602

e-mail: sekretariat@sochaczew.pl

 
Godziny przyjęć:

 Od poniedziałku do piątku: 800 - 1600

 
   Kierownictwo: 

Naczelnik: Joanna Kamińska

Tel.: 46 8622730 w. 392

e-mail: joanna.kaminska@sochaczew.pl

 Pracownicy:

Inspektor – Jolanta Peńsko, pok. 426, tel. w. 333, e-mail: jolanta.pensko@sochaczew.pl

Inspektor - Justyna Wierzbicka, pok. 425, tel. wew. 440, e-mail: justyna.wierzbicka@sochaczew.pl

Podinspektor - Anna Szymańska, pok. 425, tel. w. 441, e-mail: anna.szymanska@sochaczew.pl

Podinspektor - Dorota Pietrzyk, pok. 425, tel. w. 441, e-mail: dorota.pietrzyk@sochaczew.pl

 

Kompetencje i zadania:

Wykonywanie zadań Miasta, w szczególności :

1. W zakresie zdrowia i pomocy społecznej:

- nadzór organizacyjny nad placówkami pomocy społecznej i żłobka wynikający z zadań własnych gminy,
- opiniowanie planów finansowych placówek  pomocy społecznej i żłobka,
- udział w przeglądach materialno-technicznych bazy placówek pomocy społecznej i żłobka,
- współpraca i nadzór nad zadaniami realizowanymi ze środków budżetu miasta przez organizacje i stowarzyszenia z zakresu pomocy społecznej,
- współpraca i współdziałanie ze stowarzyszeniami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
- pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych osobom niepełnosprawnym, placówkom, stowarzyszeniom,
- wdrażanie nowych przepisów z zakresu zdrowia i pomocy społecznej i zapoznawanie z nimi podległych placówek, organizacji i stowarzyszeń,
- prowadzenie spraw w zakresie  przyznawania, odmowy przyznania i wstrzymania wypłaty dodatków mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw w zakresie zadań zleconych,
- nadzorowanie i kontrola Centrum Usług Społecznych, Środowiskowego Domu Samopomocy, Miejskiego Żłobka Integracyjnego.


2. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi:

- realizacja działań psychoedukacyjnych wpływających na postawy i umiejętności ważne dla zdrowia i trzeźwości, a w szczególności wobec dzieci i młodzieży oraz grup podwyższonego ryzyka we współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, z placówkami, Kościołami, stowarzyszeniami, organizacjami i grupami samopomocowymi zajmującymi się problemami uzależnień;
- przyjmowanie wniosków do zaopiniowania przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych i wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- realizacja Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;


3. Wykonywanie innych zadań  związanych  z zakresem działania Wydziału.