Środa, 27 września 2023
Imieniny: Damian, Wincenty, Kosma
słonecznie
24°C

Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa 33 dróg

Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych – etap I

Projekt realizowany z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

małą_ojczyzna_chopina Pierwszy etap programu obejmuje przebudowę 33 dróg gminnych, tj. wykonanie robót, w wyniku których nastąpi podwyższenie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejących ulic poprzez przebudowę istniejących jezdni ulic na jezdnie bitumiczne z wykonaniem utwardzonych poboczy. Realizacja projektu z pewnością przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowane ulice mają służyć przede wszystkim pieszym, rowerzystom i transportowi zbiorowemu. Planując ich przebudowę priorytetem musi być bezpieczeństwo. Poza poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego, realizacja projektu ma na celu zwiększenie spójności sieci dróg lokalnych, gminnych z siecią dróg wyższych kategorii na obszarze województwa mazowieckiego.

Przewidywana wartość inwestycji (w PLN) – 28 450 000

Kwota dofinansowania (w PLN) – 21 850 000

→  →  →  →  →  →

Wytyczają, równają, utwardzają (5.09.2023)

Ulica Stanisława Lema już w asfalcie. W ubiegłym tygodniu firma Strabag prowadziła prace przy wykonaniu podbudowy na ul. Armii Krajowej. Niebawem ekipy budowlane powinny wejść na ulice w Malesinie - Roweckiego oraz Bora-Komorowskiego. Trwa realizacja projektu "Mała Ojczyzna Chopina - przebudowa 33 dróg miejskich". 

To ogromne zadanie będzie realizowane do jesieni 2024 roku. Jego całkowity koszt to 28,1 mln, z czego 21,85 mln zł to dotacja pozyskana z rządowego programu "Polski Ład". Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag.
Przypomnijmy, że dotychczas prowadzono prace przy ulicach: Bajecznej, Brzozowej, Iwaszkiewicza, Kasztanowej, Twardowskiego, Leśmiana, Planowej, Porzeczkowej, Radosnej, Srebrnej, Wierzbowej, Zapolskiej i Żwirowej.

Do jesieni 2024 roku planowana jest ponadto przebudowa ulic: Bolechowskich, Cmentarnej (odcinek równoległy do Traugutta), Granicznej, Hugo-Badera, Jana Kazimierza, Jasnej, Jesionowej, Kasprowicza, Kwiatowej, Łąkowej, Reymonta (od 1 Maja do Piłsudskiego wraz z kanalizacją deszczową), Roweckiego, Tomickiego, Wczasowej, Wojska Polskiego (od Ziemowita do 15 Sierpnia wraz z kanalizacją deszczową), Wróblewskiego i Żytniej (od Olimpijskiej do Warszawskiej wraz z kanalizacją deszczową). 

Najpierw był tłuczeń, teraz jest asfalt (22.08.2023)

Pogoda dopisuje, prace idą zgodnie z harmonogramem. Do końca sierpnia piętnaście z 33 zaplanowanych do przebudowy sochaczewskich ulic w ramach projektu "Mała Ojczyzna Chopina" zostanie utwardzonych warstwami asfaltu.

Wykonawca inwestycji, firma Strabag, już od maja tego roku przygotowuje podbudowy z tłucznia na wyznaczonych ulicach. Od 7 sierpnia do pracy ruszyła tak zwana grupa bitumiczna, która sukcesywnie układa kolejne warstwy nakładki asfaltowej, wiążącą i ścieralną. Do końca wakacji pojawią się one na ulicach: Bajecznej, Bora-Komorowskiego, Brzozowej, Iwaszkiewicza, Kasztanowej, Twardowskiego, Lema, Leśmiana, Planowej, Porzeczkowej, Radosnej, Srebrnej, Wierzbowej, Zapolskiej i Żwirowej. 

Wchodzą na Bora-Komorowskiego (28.07.2023)

Bora-Komorowskiego to trzynasta ulica, która w tym roku zostanie utwardzona asfaltem w ramach projektu „Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych”. Wykonawca zawiadomił, że wchodzi na Bora-Komorwskiego w poniedziałek 31 lipca. Od godziny 8.00 na ulicy ma obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu, a droga na pewien czas zmieni się w plac budowy.  

Przypomnijmy, że Mała Ojczyzna Chopina to projekt obejmujący aż 33 sochaczewskie ulice. Każda z nich zyska nowy asfalt, część dodatkowo kanalizację deszczową i oświetlenie. Na realizację tego ogromnego projektu burmistrz pozyskał prawie 22 mln dofinansowania z Polskiego Ładu. 

Ulice, na których Strabag już prowadzi prace lub za chwilę je rozpocznie:

- Bajeczna, Bora-Komorowskiego, Brzozowa (od Radiowej do Kasztanowej), Iwaszkiewicza (wraz z oświetleniem ulicznym), Kasztanowa, ks. Twardowskiego, Planowa, Porzeczkowa (wraz z oświetleniem ulicznym), Radosna, Srebrna, Wierzbowa, Zapolskiej (wraz z oświetleniem ulicznym), Żwirowa

Te drogi także są objęte programem, ale Strabag jeszcze nie rozpoczął na nich prac:

- Armii Krajowej, Bolechowskich, Cmentarna (odcinek równoległy do Traugutta), Graniczna (od Jagiellońskiej do Podgórnej), Hugo–Badera, Jana Kazimierza, Jasna, Jesionowa (od Radosnej), Kasprowicza, Kwiatowa, Lema, Leśmiana, Łąkowa (od Trojanowskiej do Twardowskiego), Reymonta (od 1 Maja do Piłsudskiego wraz z kanalizacją deszczową), Roweckiego, Tomickiego (do Bojowników), Wczasowa (od Asnyka do Zalewowej), Wojska Polskiego (od Ziemowita do 15 Sierpnia wraz z kanalizacją deszczową), Wróblewskiego (od torów do Wojska Polskiego), Żytnia (od Olimpijskiej do Warszawskiej wraz z kanalizacją deszczową)

→  →  →  →  →  →

Od czwartku Strabag wchodzi na kolejne ulice (10.07.2023)

Firma Strabag, która do jesieni przyszłego roku przebuduje aż 33 ulice na terenie miasta, zapowiedziała, że wchodzi na dwie kolejne. Od czwartku 13 lipca, od godz. 8.00, ekipy zajmą się ulicami Leśmiana i Lema. Od tego dnia zacznie na nich obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu. Należy spodziewać się utrudnień w dojeździe do posesji, gdyż na pewien czas drogi zmienią się w plac budowy. 

Dodajmy, że Strabag korytuje i utwardza tłuczniem jednocześnie kilkanaście ulic na terenie Sochaczewa i zapowiada, że za wylewanie asfaltu zabierze się na przełomie lipca i sierpnia.

→  →  →  →  →  →

Miejskie ulice w przebudowie (23.06.2023)

Trwają przygotowania do asfaltowania dróg w ramach wartego ponad 28 mln zł projektu „Mała Ojczyzna Chopina”. Wykonawca inwestycji planuje rozpocząć prace na kolejnych ulicach. Od wtorku 27 czerwca na Radosnej i Żwirowej zaczęła obowiązywać czasowa organizacja ruchu. 

Pierwszy etap przebudowy zakłada wykorytowanie pasów drogowych oraz utwardzenie ulic podbudową z warstwy tłucznia. Za kilka tygodni na ulicach pojawi się grupa bitumiczna, która położy nakładki asfaltowe. Przypomnijmy, że dotychczas prace rozpoczęto już na ulicach: Planowej, Zapolskiej, Brzozowej, Kasztanowej, Porzeczkowej, Wierzbowej, Bajecznej, Srebrnej i Iwaszkiewicza.

→  →  →  →  →  →

Pierwsze z 33 ulic już w budowie (6.06.2023)

Rozpoczęły się prace na ulicy Wierzbowej w Boryszewie. W tym tygodniu ruszą też roboty na ul. ks. Twardowskiego i Bajecznej. Trwa przebudowa 33 dróg miejskich w ramach wartego blisko 28 mln zł projektu „Mała Ojczyzna Chopina”.

Pierwszy etap robót budowlanych zakłada wykorytowanie pasów drogowych oraz utwardzenie ulic podbudową z warstwy tłucznia. Już w maju pracami w tym zakresie objęto ulice: Planową, Zapolskiej, Brzozową, Kasztanową oraz odcinek Porzeczkowej. Jak informuje wykonawca inwestycji, firma Strabag, w kolejnym etapie, na remontowane ulice wkroczy ze specjalistycznym sprzętem grupa bitumiczna. Nawierzchnie asfaltowe przy wspomnianych drogach pojawią się na przełomie lipca i sierpnia. W międzyczasie przygotowywane będą podbudowy na kolejnych planowanych do remontu ulicach. O tym gdzie i kiedy się rozpoczną, będziemy informować na bieżąco.
→  →  →  →  →  →

Początek remontu na kolejnych ulicach - Wierzbowa, ks. Twardowskiego, Bajeczna (2.06.2023)


Wykonawca inwestycji „Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” zacznie prace na kolejnych ulicach. Od poniedziałku 5 czerwca zmieni się organizacja ruchu na Wierzbowej i ks. Twardowskiego, a dwa dni później roboty rozpoczną się na ul. Bajecznej. 

Podobnie jak w przypadku wcześniej rozpoczętych remontów, ulice przez cały okres mają być przejezdne, a jeśli wystąpi konieczność ich krótkotrwałego zamknięcia, mieszkańcy zostaną o tym wcześniej poinformowani. Wykonawca przebudowy 33 sochaczewskich ulicy firma Strabag oraz inwestor, czyli urząd miejski zapewniają, że dołożą wszelkich starań, aby niedogodności związane z remontem dróg były jak najmniej uciążliwe dla ich użytkowników.

Przypomnijmy, że dotychczas prace rozpoczęły się na ulicach: Planowej, Zapolskiej, Brzozowej, Kasztanowej oraz Porzeczkowej. Wykorytowano pasy drogowe oraz położono pierwszą warstwę nawierzchni – tłuczeń. Podobne roboty przeprowadzone zostaną na ul. Wierzbowej i ks. Twardowskiego i Bajecznej. W kolejnym etapie prac na wspomnianych ulicach pojawi się tak zwana grupa bitumiczna, która utwardzi drogi już nawierzchnią asfaltową. Jak informuje wykonawca, odbędzie się to na przełomie lipca i sierpnia.

→  →  →  →  →  →

Ruszają prace na kolejnych ulicach (18.05.2023)

Niedawno informowaliśmy o rozpoczynającym się remoncie pierwszej z 33 ulic, które zostaną przebudowane w ramach projektu "Mała ojczyzna Chopina". W poniedziałek wykonawca - firma Strabag - wszedł na ulicę Planową.

Od 22 maja zacznie obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu na kolejnych miejskich ulicach - Zapolskiej, Brzozowej, Kasztanowej i Porzeczkowej.  

W związku z prowadzonymi pracami mogą wystąpić czasowe utrudnienia na remontowanych ulicach, ale jak zapewnia zarówno wykonawca, jak i inwestor, podejmowane są starania o to, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Jeżeli wystąpi konieczność krótkotrwałego zamknięcia jakiejś ulicy, mieszkańcy zostaną o tym poinformowani z wyprzedzeniem.

"Mała Ojczyzna Chopina - przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych" to ogromne zadanie, które realizowane będzie w cyklu dwuletnim, prace mają potrwać do jesieni 2024 roku. Całkowity koszt to 28,1 mln zł, a dotacja pozyskana z Polskiego Ładu na jego realizację wyniosła 21,85 mln.

→  →  →  →  →  →

Rusza wielki projekt drogowy – w poniedziałek zacznie się remont pierwszej ulicy (12.05.2023)

„Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” to największy projekt drogowy miasta Sochaczew realizowany w ostatnich latach. W najbliższy poniedziałek rozpoczną się prace na pierwszej z 33 ulic.

Firma Strabag, wykonawca prac w ramach projektu „Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” poinformowała, że 15 maja planuje przejąć plac budowy. Oznacza to początek prac związanych z największą drogową inwestycją miasta – przebudową 33 miejskich dróg. Projekt jest rekordowy nie tylko ze względu na liczbę ulic, które zostaną wyremontowane w ciągu najbliższych dwóch lat, ale i z powodu wysokości dofinansowania, jakie miastu udało się na ten cel pozyskać z Polskiego Ładu – jest to 21,85 mln zł z całkowitej kwoty odłożonej na jego wdrożenie, wynoszącej 28,1 mln zł.

Remont tak dużej liczby ulic wiązać się będzie z utrudnieniami w ruchu w różnych częściach miasta. Nie da się tego uniknąć, jednak zarówno wykonawca, jak i władze miasta zapewniają, że zrobią wszystko, aby niedogodności były jak najmniejsze. Remontowane drogi mają być przez cały czas przejezdne, a jeśli wystąpi konieczność zamknięcia ich na krótki okres, mieszkańcy będą informowani o tym fakcie ze stosownym wyprzedzeniem.

Planowa to pierwsza ulica, na której rozpoczną się roboty, ale jeszcze w maju ruszą kolejne – na Wierzbowej, Bora-Komorowskiego, Zapolskiej, Iwaszkiewicza i ks. Twardowskiego. W czerwcu Strabag chciałby wejść na: Kasztanową, Srebrną, Bajeczną, Porzeczkową, Brzozową, Leśmiana i Lema.

Przypomnijmy, że ostateczna decyzja o przebudowie 33 ulic zapadła na sesji 28 marca br., gdy rada zabezpieczyła na ten cel pieniądze w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej. Inwestycję poparli w głosowaniach radni Sochaczewskiego Forum Samorządowego i PiS: Selena Majcher, Piotr Pętlak, Sylwester Kaczmarek, Edward Stasiak, Sławomir Dorywalski, Arkadiusz Karaś, Marcin Cichocki, Krystyna Dybiec, Renata Sokołowska, Magdalena Zborowska, Sylwester Zdzieszyński. Wyszli z sesji i nie brali udziału w głosowaniach radni PO, Koalicji dla Sochaczewa i Bezpartyjni Samorządowcy: Janusz Bąbała, Robert Błaszczyk, Jacek Krzemiński, Adam Kloch, Jolanta Kulpa-Szczepaniak.

→  →  →  →  →  → 

Rekordowy kontrakt, rekordowe dofinansowanie (12.04.2023)

Do końca 2024 roku aż 33 lokalne drogi zostaną utwardzone asfaltem, część z nich zyska oświetlenie i kanalizację deszczową, a cały program w 77 procentach zostanie sfinansowany z rządowej dotacji z Polskiego Ładu. Wykonawcą prac będzie firma Strabag. 12 kwietnia w kramnicach z jej pełnomocnikiem podpisano umowę o wartości prawie 28 mln zł.

Jak mówił Piotr Osiecki, to największy kontrakt drogowy w historii naszego samorządu i największe dofinansowanie, jakie uzyskaliśmy. Z drugiej edycji Polskiego Ładu ratusz otrzymał 21,85 mln bezzwrotnej dotacji, a wielki udział miał w tym Maciej Małecki, wiceminister resortu Aktywów Państwowych.

- To kolejny program dotykający najważniejszej strefy funkcjonowania miasta, czyli układu drogowego. Przez wiele lat realizowaliśmy program „Drogi zamiast błota”, dzięki któremu nową nawierzchnię asfaltową uzyskało kilkadziesiąt ulic. Teraz, tylko w ramach Małej Ojczyzny Chopina, przebudowie ulegną 33 drogi, nie tylko osiedlowe, ale też bardzo ważne dla całego układu komunikacyjnego jak np. Wojska Polskiego – mówił burmistrz.

I przypomniał, że w 2021 roku radni wydzielili w budżecie pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej, na jej podstawie złożono stosowny wniosek do Polskiego Ładu, ogłoszono przetarg na wykonawstwo. Do zawarcia umowy ze Strabagiem potrzebne było jeszcze jedno – dokładne rozpisanie sposobu finansowania prac.

- Kropka nad „i” postawiona została na sesji 28 marca, gdy radni zabezpieczyli całość środków na ten kontrakt. Bardzo serdecznie dziękuję radnym, a mam na myśli wspaniałą dwunastkę, która od początku pilotuje, wspiera, podejmuje konkretne decyzje, by móc inwestować w Sochaczewie, rozwiązywać problemy mieszkańców. Bo to jest główny cel działania samorządu – podsumował Piotr Osiecki.

Z kolei minister Maciej Małecki zaznaczył, że Sochaczew jest przykładem miejscowości, która bardzo dynamicznie rozwija się odkąd władzę w Polsce przejął rząd PiS.

- Mówię to jako przedstawiciel polskiego rządu, ale też jako poseł ziemi sochaczewskiej i mieszkaniec Sochaczewa. W mniejszych miejscowościach wciąż brakuje pieniędzy na zaspokojenie potrzeb inwestycyjnych, bo te są potężne, często trzeba nadrabiać zaległości, dlatego programy rządu to jest strzał w dziesiątkę dla Polski lokalnej – przekonywał.

Podkreślał, że 33 ulice mogą być przebudowane dzięki współpracy władz centralnych i samorządu. Do 22 mln złotych dotacji burmistrz oraz radni dołożyli wkład własny i objęli program drogowy spójnym, pewnym i stabilnym finansowaniem.

- Cieszę się, że mieszkańcy wielu osiedli, bo ten projekt dotyczy całego miasta, będą mogli doczekać się poprawy warunków swojego życia, bo te wszystkie programy, które przygotowujemy i realizujemy z samorządami mają wspólny cel – poprawę jakości życia mieszkańców. Chcemy, żeby mieszkańcy pięknego i dumnego Sochaczewa mieli takie same warunki do życia jak mieszkańcy największych aglomeracji – mówił minister.

Tak głosowali radni:

Marcową uchwałę o finansowaniu przebudowy 33 ulic poparli radni Sochaczewskiego Forum Samorządowego i PiS:

Selena Majcher, Piotr Pętlak, Sylwester Kaczmarek, Edward Stasiak, Sławomir Dorywalski, Arkadiusz Karaś, Marcin Cichocki, Krystyna Dybiec, Renata Sokołowska, Magdalena Zborowska, Sylwester Zdzieszyński.

Wyszli z sesji i nie brali udziału w głosowaniu radni PO, Koalicji dla Sochaczewa i Bezpartyjni Samorządowcy: Janusz Bąbała, Robert Błaszczyk, Jacek Krzemiński, Adam Kloch, Jolanta Kulpa-Szczepaniak.

 
Nazwa projektu: Mała Ojczyzna Chopina. Przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych - etap I - poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców miasta                        

Wykonawca prac: spółka STRABAG, Pruszków, za cenę 27.851.300 zł.

Finansowanie: Łącznie na inwestycję zabezpieczono 28.100.000 zł – 11.050.000 zł w 2023 roku i 17.050.000 zł w 2024 r. Zadanie w 77 proc. zostanie sfinansowane z rządowej dotacji w wysokości 21.850.000 zł.

 

 

Nowa nakładka asfaltowa ułożona zostanie na następujących ulicach:

- Armii Krajowej

- Bajeczna

- Bolechowskich

- Bora-Komorowskiego

- Brzozowa (od Radiowej do Kasztanowej)

- Cmentarna (odcinek równoległy do Traugutta)

- Graniczna (od Jagiellońskiej do Podgórnej)

- Hugo–Badera

- Iwaszkiewicza (wraz z oświetleniem ulicznym)

- Jana Kazimierza

- Jasna

- Jesionowa (od Radosnej)

- Kasprowicza

- Kasztanowa

- ks. Twardowskiego

- Kwiatowa

- Lema

- Leśmiana

- Łąkowa (od Trojanowskiej do Twardowskiego)

- Planowa

- Porzeczkowa (wraz z oświetleniem ulicznym)

- Radosna

- Reymonta (od 1 Maja do Piłsudskiego wraz z kanalizacją deszczową)

- Roweckiego

- Srebrna

- Tomickiego (do Bojowników)

- Wczasowa (od Asnyka do Zalewowej)

- Wierzbowa

- Wojska Polskiego (od Ziemowita do 15 Sierpnia wraz z kanalizacją deszczową)

- Wróblewskiego (od torów do Wojska Polskiego)

- Zapolskiej (wraz z oświetleniem ulicznym)

- Żwirowa

- Żytnia (od Olimpijskiej do Warszawskiej wraz z kanalizacją deszczową)

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.