Zostały tylko trzy. Dokończą w przyszłym roku
Z trzydziestu trzech remontowanych ulic do dokończenia są prace na trzech ostatnich. Na Granicznej powstają właśnie wjazdy na posesje, Wróblewskiego czeka na drugą, docelową warstwę asfaltu, więcej pracy czeka budowlańców tylko na Wojska Polskiego, gdzie do odtworzenia jest droga wraz z podbudową, krawężniki i wjazdy na posesje.
Pierwotnie roboty miały zakończyć się 12 grudnia, na taki termin wykonawca umówił się z miastem, jednak Strabag wystąpił o jego przesunięcie. Gdy w 2023 roku wykonawca podpisywał umowę na realizację wartego niemal 30 mln zł kontraktu, postawił sobie ambitny plan, że zejdzie z placu budowy w połowie września br., czyli trzy miesiące przed terminem. Niestety życie zmusiło go do skorygowania zamierzeń. We wniosku do burmistrza o dodatkowy czas, Strabag argumentuje, że remont bocznicy kolejowej w Sochaczewie opóźniał dostawy kruszywa, pożar w rafinerii produkującej asfalt ograniczył dostęp do tego produktu, ponadto na terenach, gdzie wydobywa się surowce wykorzystywane do podbudowy dróg wystąpiła powódź.
28 listopada radni miasta zgodzili się na dokończenie zadania w 2025 roku. Po tej decyzji burmistrz wyraził zgodę, by Strabag zakończył projekt najpóźniej w połowie kwietnia.
- Wojska Polskiego to najtrudniejszy i najdroższy element całego projektu, gdyż obejmuje nie tylko asfalt, ale też kanalizację deszczową. Przebudowa pochłonie ponad 3,1 mln zł. Wykonawca rozpoczął korytowanie ostatniego odcinka, wkrótce zabierze się za układanie krawężników, a jeśli pozwoli pogoda, jeszcze w grudniu ułoży pierwszą warstwę asfaltu. Połowa kwietnia przyszłego roku to bardzo ostrożny termin. Jestem przekonany, że roboty skończą się wcześniej – mówi wiceburmistrz Stanisław Wachowski.
Strabag wrócił kilka dni temu na Graniczną, gdzie ekipy budowlane zabrały się za pobocza oraz budowę wjazdów na posesje. Podobnie niewielki zakres prac trzeba wykonać na odcinku ulicy Wróblewskiego. Tam brakuje tylko drugiej, docelowej warstwy asfaltu.
Na przebudowę 33 dróg miejskich odłożono 28,2 mln zł. Zadanie w 78 proc. zostanie sfinansowane z rządowej dotacji (Polski Ład) w wysokości 21,9 mln zł. Objęto nim następujące ulice: Armii Krajowej, Bajeczną, Bolechowskich, Bora-Komorowskiego, Brzozową (od Radiowej do Kasztanowej), Cmentarną (odcinek równoległy do Traugutta), Graniczną (od Jagiellońskiej do Podgórnej), Hugo–Badera, Iwaszkiewicza (wraz z oświetleniem ulicznym), Jana Kazimierza, Jasną, Jesionową (od Radosnej), Kasprowicza, Kasztanową, ks. Twardowskiego, Kwiatową, Lema, Leśmiana, Łąkową (od Trojanowskiej do Twardowskiego), Planową, Porzeczkową (wraz z oświetleniem ulicznym), Radosną, Reymonta (od 1 Maja do Piłsudskiego wraz z kanalizacją deszczową), Roweckiego, Srebrną, Tomickiego (do Bojowników), Wczasową (od Asnyka do Zalewowej), Wierzbową, Wojska Polskiego (od Ziemowita do 15 Sierpnia wraz z kanalizacją deszczową), Wróblewskiego (od torów do Wojska Polskiego), Zapolskiej (wraz z oświetleniem ulicznym), Żwirową, Żytnią (od Olimpijskiej do Warszawskiej wraz z kanalizacją deszczową).
(daw)