Piątek, 22 listopada 2024
Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
słonecznie
-0°C

Rada dołoży do ścieżki?

Teraz wszystko w rękach radnych. Jeśli przeznaczą dodatkowe pieniądze na zaprojektowanie ścieżki rowerowej wzdłuż torów kolejki wąskotorowej, prace nad dokumentacją ruszą jeszcze w sierpniu.

Przypomnijmy, że sochaczewski ratusz ogłosił drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trasy rowerowej i ścieżki spacerowej wzdłuż torów kolejki wąskotorowej na odcinku od ul. Głowackiego do ronda przy ul. Chodakowskiej. Trasa ma liczyć ok. 5,5 km, być samodzielną, dwukierunkową ścieżką wykonaną z betonu asfaltowego, na całej długości oświetloną. W niebezpiecznych miejscach staną barierki zabezpieczające. Projektanci opracują też rozwiązania pozwalające bezpiecznie przejechać rowerem przez tory kolei wąskotorowej oraz kilka ulic.

Gdy ogłoszono pierwszy przetarg, za zaprojektowanie ścieżki firmy zażądały od 400 do ponad 600 tysięcy złotych. W drugim postępowaniu udało się uzyskać nieco niższą cenę, 392 tys. zł. 

- Obydwa przetargi były otwarte, mogły do nich przystąpić zainteresowane biura architektoniczne mające doświadczenie w tego rodzaju inwestycjach. Widać, że 392 tysiące zaproponowane przez firmę Industria to cena realna. To rynkowa stawka za przygotowanie bardzo skomplikowanej dokumentacji - mówi burmistrz Daniel Janiak. 

Na koncepcję i projekt miasto zabezpieczyło 210 tys. zł, a potrzeba niemal drugie tyle. 

- W czasie sierpniowej sesji wskażę źródło finansowania i zwrócę się do radnych z prośbą, by zwiększyli budżet tego zadania. Zaszliśmy tak daleko, mieszkańcy czekają na ścieżkę, jej temat ciągle przewija się w rozmowach jakie odbywam. Pieniędzy na jej budowę będziemy szukali poza budżetem miasta, a warto zauważyć, że np. marszałek Mazowsza ogłasza regularnie konkursy dotacyjne z zakresu turystyki i ekologii. Szkoda marnować cenny czas - dodaje burmistrz.

Ratusz chce, by obok ścieżki znajdowały się strefy obsługi z miejscami do naprawy rowerów, strefy ładowania rowerów elektrycznych, strefy rekreacyjne ze stojakami rowerowymi, leżakami, ławkami, stolikami, wiatami czy huśtawkami dla dzieci. Sama dokumentacja ma zostać opracowana tak, by roboty budowlane udało się przeprowadzić w dwóch etapach. Pierwszy ma objąć odcinek od ul. Głowackiego do  ul. Trojanowskiej, drugi od Trojanowskiej do ronda przy ul. Chodakowskiej. 

Na opracowanie koncepcji wykonawca będzie miał pięć miesięcy od dnia popisania umowy z burmistrzem, następnie trzynaście miesięcy na stworzenie kompletnej dokumentacji budowlanej, ostatnie dwa miesiące na uzyskanie pozwolenia na budowę. Przed nim niełatwe zadanie, bo może się okazać, że trzeba przygotować operat wodno-prawny, projekt mostu na Utracie, uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych czy opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Badania gruntu, uzgodnienia z koleją, Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich, Wodami Polskimi i wieloma innymi instytucjami na pewno nie przyspieszą procedury. (daw)

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.