Niedziela, 13 lipca 2025
Imieniny: Małgorzata, Ernest, Henryk
pochmurno
22°C

14 czerwca: Wielki sochaczewski finał akcji „Olej zdasz, drewko masz”

W sobotę 14 czerwca wielki sochaczewski finał akcji „Olej zdasz, drewko masz”, która promuje ekologiczne pozbywanie się zużytego tłuszczu spożywczego.

Zdjęcie do  14 czerwca: Wielki sochaczewski finał akcji „Olej zdasz, drewko masz”

Zachęca do tego firma Emka Oil, która w luty, w partnerstwie z samorządem, ustawiła na terenie miasta dwa olejomaty. Urządzenia stanęły na targowisku miejskim i przy basenie Orka. Można w nich bezpłatnie, z szacunkiem dla środowiska,  pozbywać się resztek oleju spożywczego czy masła (ze smażenia, z puszek z rybami, słoików z suszonymi pomidorami) a w zamian otrzymać nagrodę.

Co trzeba było zrobić, by po nią sięgnąć? Trzy razy oddać do olejomatu pełną butelkę, czyli zebrać 300 punktów, i do końca marca br. w aplikacji Olejomaty, w zakładce Nagrody, zgłosić chęć odbioru drzewka. Każdy, kto potwierdził swój udział w akcji, otrzyma teraz piękny prezent. Namiotu firmy Emka Oil, z logo akcji Olejomaty i „Olej zdasz drzewko masz”, szukajcie w rejonie amfiteatru. Po odbiór nasion i sadzonek można zgłaszać się w sobotę 14 czerwca od godz. 14.00. 

Przypomnijmy, że ojelomaty uruchomiono w naszym mieście 1 lutego i od początku cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Dotychczas do urządzeń trafiło ponad 420 kg różnych tłuszczów. Mieszkańcy pobrali z automatów 625 butelek, oddali 332 pełne. Tylko w maju w dwóch sochaczewskich olejomatach zebrano ponad 81 litrów produktu. Pobrano 90 pustych butelek, oddano 69 pełnych. 

29 maja w Warszawie, podczas śniadania prasowego, o zaletach olejomatów opowiadał dziennikarzom burmistrz Daniel Janiak. Jak mówił, gdy usłyszał o projekcie wiedział, że na pewno w Sochaczewie olejomaty muszą się pojawić.

- Od razu z firmą Emka Oil zaczęliśmy mówić wspólnym językiem, ponieważ olejomaty świetnie wpisały się w moją strategię prowadzenia spraw miasta. Mocno stawiam na ekologię a Emka potrzebuje samorządów, które realnie się w to zaangażują, będą promowały ten projekt. Przeprowadziliśmy kampanię informacyjną m.in. na TokToku, Instagramie, Snapie, zaangażowaliśmy w to Młodzieżową Radę Miasta, która jest ambasadorem olejomatów. Także seniorzy świetnie poradzili sobie z obsługą urządzeń. Promocję zaczęliśmy od kampanii szeptanej w Klubie Senior Plus i stowarzyszeniach emerytów i rencistów. Od naszych seniorów usłyszałem zapewnienie, że sami sobie poradzą, a jeśli będzie jakiś problem, pomogą wnuki – mówił Daniel Janiak. 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.