14 czerwca: Wielki sochaczewski finał akcji „Olej zdasz, drewko masz”
W sobotę 14 czerwca wielki sochaczewski finał akcji „Olej zdasz, drewko masz”, która promuje ekologiczne pozbywanie się zużytego tłuszczu spożywczego.

Zachęca do tego firma Emka Oil, która w luty, w partnerstwie z samorządem, ustawiła na terenie miasta dwa olejomaty. Urządzenia stanęły na targowisku miejskim i przy basenie Orka. Można w nich bezpłatnie, z szacunkiem dla środowiska, pozbywać się resztek oleju spożywczego czy masła (ze smażenia, z puszek z rybami, słoików z suszonymi pomidorami) a w zamian otrzymać nagrodę.
Co trzeba było zrobić, by po nią sięgnąć? Trzy razy oddać do olejomatu pełną butelkę, czyli zebrać 300 punktów, i do końca marca br. w aplikacji Olejomaty, w zakładce Nagrody, zgłosić chęć odbioru drzewka. Każdy, kto potwierdził swój udział w akcji, otrzyma teraz piękny prezent. Namiotu firmy Emka Oil, z logo akcji Olejomaty i „Olej zdasz drzewko masz”, szukajcie w rejonie amfiteatru. Po odbiór nasion i sadzonek można zgłaszać się w sobotę 14 czerwca od godz. 14.00.
Przypomnijmy, że ojelomaty uruchomiono w naszym mieście 1 lutego i od początku cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Dotychczas do urządzeń trafiło ponad 420 kg różnych tłuszczów. Mieszkańcy pobrali z automatów 625 butelek, oddali 332 pełne. Tylko w maju w dwóch sochaczewskich olejomatach zebrano ponad 81 litrów produktu. Pobrano 90 pustych butelek, oddano 69 pełnych.
29 maja w Warszawie, podczas śniadania prasowego, o zaletach olejomatów opowiadał dziennikarzom burmistrz Daniel Janiak. Jak mówił, gdy usłyszał o projekcie wiedział, że na pewno w Sochaczewie olejomaty muszą się pojawić.
- Od razu z firmą Emka Oil zaczęliśmy mówić wspólnym językiem, ponieważ olejomaty świetnie wpisały się w moją strategię prowadzenia spraw miasta. Mocno stawiam na ekologię a Emka potrzebuje samorządów, które realnie się w to zaangażują, będą promowały ten projekt. Przeprowadziliśmy kampanię informacyjną m.in. na TokToku, Instagramie, Snapie, zaangażowaliśmy w to Młodzieżową Radę Miasta, która jest ambasadorem olejomatów. Także seniorzy świetnie poradzili sobie z obsługą urządzeń. Promocję zaczęliśmy od kampanii szeptanej w Klubie Senior Plus i stowarzyszeniach emerytów i rencistów. Od naszych seniorów usłyszałem zapewnienie, że sami sobie poradzą, a jeśli będzie jakiś problem, pomogą wnuki – mówił Daniel Janiak.