{index_ob_css}{index_ob_js}

Trzy nagrody jednego dnia

Sochaczewski samorząd wziął udział w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Jakości „Lider Zaufania Mieszkańców 2024”, w którym Licencję Jakości przyznaje się na podstawie badania uczestników metodą "tajemniczego klienta". Z gali zorganizowanej 18 listopada w Warszawie burmistrz Daniel Janiak wrócił z trzema nagrodami. 

Zdjęcie do Trzy nagrody jednego dnia

- Zajęliśmy aż trzy miejsca na podium. To historyczny moment dla naszego miasta, który napawa mnie niesamowitą dumą z pracowników ratusza i motywuje do dalszej pracy. Do Sochaczewa wróciliśmy ze Złotym Laurem w Obsłudze Mieszkańców – dowodem na profesjonalizm i przyjazność w codziennej obsłudze mieszkańców, wyróżnieniem “Profesjonalizm – Kompetencje – Pasja” za wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w komunikacji z mieszkańcami oraz Certyfikatem Jakości potwierdzającym najwyższe standardy obsługi – mówi Daniel Janiak. 
Co stoi za tym sukcesem? Zdaniem burmistrza jednym z kluczowych elementów było ponowne otwarcie urzędu miejskiego dla mieszkańców, co oznaczało wprowadzenie zmian, które pozwalają swobodnie korzystać z jego usług i bez przeszkód poruszać się po każdym piętrze. 
- Poprawiliśmy też dostępność i jakość obsługi w Biurze Obsługi Klienta. Nieustannie dbamy o budowanie bliskich relacji z mieszkańcami, tj. aktywnie komunikujemy się z nimi w mediach społecznościowych i na stronie internetowej, organizujemy bezpośrednie spotkania, by być bliżej ich potrzeb i oczekiwań. Nie ma też jednego dnia, w którym burmistrz przyjmuje mieszkańców. Ja jestem do dyspozycji sochaczewian codziennie. Dużą wartością konkursu jest to, że otrzymaliśmy cenną informację zwrotną na temat pracy urzędników. To nagroda dla wszystkich pracowników UM, którzy powinni być z siebie dumni – podkreśla Daniel Janiak. 
Co odróżnia ten konkurs od innych? Działanie incognito. Metoda pozwala sprawdzić jak naprawdę rozwiązuje się sprawy w UM, jak traktuje klienta, czy stara mu się pomóc, wyjaśnić zawiłości przepisów itd. Wcielając się w rolę „tajemniczego klienta” juror ocenia dostępność potrzebnych mieszkańcowi informacji, kulturę obsługi, czy mógł załatwić sprawę albo uzyskać pomoc, jakość działań marketingowych urzędu i wiele innych aspektów. W gronie jurorów znajdują się m.in. naukowcy i praktycy zarządzania. Jakość pracy sprawdzają np. odwiedzając instytucję, telefonując do urzędu, pisząc maila jako mieszkaniec czy kontaktując się poprzez social media. 
W gali, wraz z burmistrzem, wzięli udział także sekretarz UM Andrzej Wierzbicki oraz kierownik Referatu Organizacyjnego Sylwia Kulik. (daw)
 

powrót do kategorii
Następny

Pozostałe
aktualności