Czwartek, 28 listopada 2024
Imieniny: Jakub, Lesław, Zdzisław
deszcz
4°C

Kolejne dwie ulice do remontu?

Gruntowny remont nawierzchni ulic Kościńskiego i Konstytucji 3 Maja może kosztować niemal milion złotych, ale ratusz w większości chce pokryć związane z tym wydatki dotacją z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wniosek o wsparcie został już złożony.

Zdjęcie do Kolejne dwie ulice do remontu?

W ramach RFRD ratusz chce wyremontować najbardziej zniszczony odcinek ulicy Kościńskiego (290 metrów od ul. 15 Sierpnia do torów przy dawnej cegielni) oraz ulicę Konstytucji 3 Maja na całej długości 277 metrów. Na obydwu miałaby zostać usunięta wierzchnia warstwa asfaltu i położona nowa. Ekipy miałby wyregulować studzienki, a na Konstytucji 3 Maja dodatkowo wymienić dwa progi zwalniające. Założono, że jeśli Sochaczew otrzyma dotację, prace przeprowadzone zostaną najpóźniej do kwietnia 2025. Ich koszt oszacowano na 992 tys. zł. 
- Remonty tych dróg to po pierwsze bezpieczeństwo, po drugie komfort jazdy, a w przypadku Kościńskiego znacznie lepszy dojazd do znajdujących się w tym rejonie, dających pracę naszym mieszkańcom przedsiębiorstw takich jak Anser, Dura-line czy HM Factory. Co równie ważne, na tym odcinku Kościńskiego jest ostatnią ulicą ze stykających się na głównym skrzyżowaniu w Boryszewie, która nie przeszła remontu – mówi wiceburmistrz Dariusz Dobrowolski. 


Skrzyżowanie w Boryszewie jest specyficzne, bo w jednym miejscu spotykają się drogi należące do trzech różnych zarządców – miasta, powiatu i województwa i na przykład w ostatnich latach bardzo mocno na remonty swoich ulic postawił powiat. Od 2021 roku ulica Boryszewska ma nowy asfalt i ścieżkę rowerową a obecnie starostwo wymienia nawierzchnię na Inżynierskiej. Jedyna miejska droga stanowiąca część tego skrzyżowania, ul. Kościńskiego, na ich tle wypada bardziej niż blado. 


Podobnie sytuacja wygląda na Konstytucji 3 Maja, która od kilku dekad nie przeszła generalnego remontu. Styka się z wojewódzką ulicą 600-lecia (przeszła niedawno wymianę nawierzchni) oraz miejską ulicą Kochanowskiego, która nowy asfalt ma od zeszłego roku.


W najnowszej edycji RFRD miasta i gminy mogły złożyć maksymalnie dwa wnioski – na budowę jednej lub dwóch dróg oraz na remont jednej lub dwóch ulic. W przypadku budowy nowych odcinków górną wartość zadania ustalono na 5 mln (dofinansowanie od 50 do 80 proc. przekłada się na maksymalną dotację w wysokości 4 mln zł), a remontu na 1 mln zł (maksymalne dofinasowanie 800 tys. zł). O tym, ile pieniędzy otrzymają samorządy zabiegające o rządowe wsparcie zdecydują komisje powołane przez wojewodów. Listy zadań rekomendowanych do dofinansowania ostatecznie zatwierdza premier. 
W miarę jak ratusz, powiat i marszałek remontują swoje drogi leżące w graniach miasta, na szczyt listy ulic wymagających pilnej przebudowy weszła Rozlazłowska. 
- Ta droga niestety nie spełnia wymogów tegorocznej edycji konkursu. Rząd ustalił, że maksymalna wartość zadania inwestycyjnego, które może liczyć na dotację, to 5 mln zł, tymczasem gruntowna przebudowa Rozlazłowskiej to wydatek dwa razy większy. Sprawdzaliśmy też, czy możemy liczyć na wsparcie z drugiego progu opisanego w regulaminie RFRD, dla większych i bardziej skomplikowanych projektów o wartości do 30 mln. Niestety nie, bo w Rozlazłowskiej nie ma przejazdu kolejowego, wiaduktu lub tunelu, a taki wymóg postawiono – wyjaśnia Dariusz Dobrowolski. 
I zapewnia, że ratusz ma gotowy projekt przebudowy tej drogi i intensywnie poszukuje innego źródła finansowania. 
daw

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.