Raport o stanie miasta - zaproszenie do debaty
Na podstawie art. 28 aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym z 8 marca 1990r. ( Dz. U. z 2024r., poz. 609 z późn. zm.) Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej w Sochaczewie Raport o stanie miasta. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza Miasta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady miejskiej i budżetu obywatelskiego.
Rada Miejska rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie Miasta przeprowadza się debatę.
Debata nad Raportem o stanie Miasta Sochaczew odbędzie się podczas sesji Rady Miejskiej w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Sochaczewie 21 czerwca 2024 roku. Początek sesji o godz. 13.00.
W debacie nad Raportem o stanie miasta mieszkańcy Sochaczewa mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad Raportem o stanie miasta składa do przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób.
Zgłoszenia składa się w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Sochaczewie, przy ul. 1 Maja 16, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany Raport o stanie miasta tj. do 20 czerwca 2024 r. do godz. 16:00.
Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.