Wyciek danych z PGE. Zastrzeż swój PESEL w mObywatelu
Od kilku dni mieszkańcy Sochaczewa otrzymują listy od firmy PGE Dystrybucja z informacją, że w spółce doszło do wycieku danych osobowych. Osoby lub podmioty nieuprawnione mogły wejść w posiadanie imion, nazwisk, adresów i numerów PESEL klientów PGE. Zaniepokojeni pismami mieszkańcy, z prośbą o interwencje w tej sprawie, zaczęli zwracać się do miejskiego ratusza.
Wyjaśniamy zatem, że Urząd Miejski w Sochaczewie nie jest stroną w powyższej sprawie. PGE zgłosiło incydent do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie pytania i uwagi dotyczące wycieku danych ze spółki PGE klienci muszą kierować na adres mailowy: dane.osobowe@pgedystrybucja.pl.
By uchronić się przed przykrymi konsekwencjami wycieku danych z PGE, można zastrzec swój PESEL. To nowa, ale bardzo przydatna usługa. Od 1 czerwca banki i inne instytucje są zobowiązane do sprawdzania statusu numeru PESEL swoich klientów. Jeśli okaże się, że jest on zastrzeżony, nie będzie można za jego pomocą wziąć kredytu, kupić czegoś na raty, wnioskować o duplikat karty SIM itp. Zastrzeżenie numeru PESEL zabezpiecza przed jego nieuprawnionym użyciem.
Jak to zrobić w aplikacji mObywatel? W czterech prostych krokach.
Zaloguj się do aplikacji.
Na liście usług wyszukaj Zastrzeż PESEL.
Naciśnij na przełącznik służący do zastrzegania.
Potwierdź, że chcesz zastrzec swój PESEL.