{index_ob_css}{index_ob_js}

Jak mindfulness może pomóc w walce z prokrastynacją? – warsztaty dla nauczycieli

Pierwsze, w roku szkolnym 2024/2025, spotkanie Sieci współpracy i samokształcenia „Bibliotekarz szuka pomysłów” rozpoczęła Elżbieta Szczypińska – Kierownik Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie Filii w Sochaczewie, która przedstawiła ofertę edukacyjną i kulturalną Biblioteki.

Zdjęcie do Jak mindfulness może pomóc w walce z prokrastynacją? – warsztaty dla nauczycieli

Nauczyciele bibliotekarze podczas warsztatów  Jak mindfulness może pomóc w walce z prokrastynacją?  mieli okazję dowiedzieć się jak ćwiczyć uważność, czyli bycie tu i teraz, z pełną uwagą i bez osądzania oraz nie odkładać obowiązków na ostatnią chwilę.

Elżbieta Woźnicka z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie Filia w Żyrardowie w wystąpieniu pt. Mindfulness. Gdziekolwiek jesteś bądź zainspirowała uczestników do poznawania świata z większą ciekawością,  nie ulegania rutynie. Prelegentka opowiedziała jak ważny jest mindfulness w naszym życiu. Uważność  obniża poziom stresu, poprawia relacje z ludźmi, a nawet pomaga w profilaktyce depresji czy wypalenia zawodowego. Pani Elżbieta zarekomendowała kilka ciekawych książek, dostępnych w Bibliotece, które szeroko poruszają tematykę uważności i mogą ułatwić jej trenowanie. Wewnętrzny spokój pomogą uzyskać uśmiech, techniki właściwego oddychania, medytacja oraz rozwijanie pasji i zainteresowań.

Katarzyna Bednarska z Liceum Ogólnokształcącego im. F. Chopina w Sochaczewie przedstawiła zagadnienie prokrastynacji czasu, jej przyczynach i skutkach oraz propozycje jak sobie z nią radzić. Opóźnianie lub odkładanie zadań na ostatnią chwilę, pomimo, często gorzkich, konsekwencji z jakimi  się to wiąże to problem wielu ludzi, zwłaszcza uczniów i studentów. Prokrastynacja to nie lenistwo. Osoba chce wykonać zadanie, ale z różnych powodów (zaburzenia emocjonalne, lęk prze porażką, perfekcjonizm, brak umiejętności planowania) tego nie robi lub odkłada na później, towarzyszy jej poczucie winy. Pomóc może nam wyznaczenie sobie konkretnego terminu, celu, podzielenie zadania na mniejsze etapy, regularne motywowanie i działanie.

Warsztaty dla nauczycieli bibliotekarzy odbyły się 25 września br. w siedzibie Biblioteki Pedagogicznej w Sochaczewie, przy ul. Żeromskiego 39 a.

A. Simczuk

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności