Sochaczew Sochaczew Sochaczew
Wielka kolejowa inwestycja w Sochaczewie
wiadomość pochodzi z:  „Ziemia Sochaczewska”

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego wspólnie ze spółką Koleje Mazowieckie planuje rozbudowę Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie. Całkowity koszt inwestycji ma wynieść nawet 150 milionów złotych! Jej ukończenie planowane jest w 2017 roku.

W poniedziałek 13 października na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru przy ulicy Osiedle Kolejowe odbyło się spotkanie przedstawicieli władz samorządowych z zarządem spółki Koleje Mazowieckie. Obecny był na nim marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik wraz z radnym sejmiku Mirosławem Adamem Orlińskim oraz wójt gminy Sochaczew Mirosław Orliński. Ratusz reprezentował, odpowiedzialny za miejskie inwestycje, zastępca burmistrza Stanisław Wachowski. Szczegółowe plany rozbudowy, nazywanej potocznie przez mieszkańców miasta parowozowni, przedstawiali im członkowie zarządu Kolei Mazowieckich - przewodniczący rady nadzorczej Waldemar Kuliński i dyrektor eksploatacyjny spółki Czesław Sulima.

 

Dobra współpraca

Przedsięwzięcie to nie byłoby możliwe gdyby nie współpraca Urzędu Miejskiego z władzami samorządowymi na szczeblu wojewódzkim. – Od dłuższego czasu prowadziliśmy konsultacje i negocjacje w sprawie tej inwestycji z Urzędem Marszałkowskim, któremu podlega przewoźnik, spółka Koleje Mazowieckie. We wstępnych założeniach brano pod uwagę także inne lokalizacje - w Tłuszczu czy Mińsku Mazowieckim. Dlatego tym bardziej czujemy się usatysfakcjonowani, że wybrano właśnie Sochaczew – mówi burmistrz Piotr Osiecki i jednocześnie deklaruje dalsze wsparcie dla mającej się rozpocząć niebawem rozbudowy warsztatów kolejowych.

- Nasze zabiegi odniosą skutek przy umiejętnym rozłożeniu wydatków. Inwestycja ma kosztować od 120 do 150 mln zł. Środki na ten cel planujemy w budżecie urzędu marszałkowskiego na najbliższe lata – dodaje radny sejmiku mazowieckiego Mirosław Adam Orliński.  

Sochaczewska Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru zatrudnia obecnie blisko 300 pracowników, którzy mogą w niej jednocześnie naprawiać i serwisować 40 składów kolejowych. Dzięki rozbudowie te liczby mają się podwoić. Oznacza to, że już za trzy lata dla mieszkańców Sochaczewa i okolic przybędzie nawet 300 nowych miejsc pracy.

- Będzie to też pewnym wyzwaniem dla sochaczewskiego szkolnictwa ponadgimnazjalnego.

Dobrze by było, aby zasadnicze szkoły zawodowe uruchomiły kierunki, pozwalające odpowiednio wyuczyć przyszłą kadrę pracowników. Mamy w końcu w naszym mieście chociażby Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego, który słynie z kształcenia mechaników i innych pokrewnych zawodów – mówi Piotr Osiecki.

 

Serwis we własnym zakresie

Obecny tabor Kolei Mazowieckich liczy 283 jednostki, które wymagają częstych napraw i serwisowania, przez co rosną jego koszty utrzymania. Rozbudowa hal warsztatowych i zakup do nich nowego sprzętu sprawi, że powstanie najnowocześniejsza tego typu baza kolejowa w Polsce, w której będzie możliwe wykonywanie we własnym zakresie przeglądów technicznych taboru na poziomie P4. Pozwoli to w znacznym zakresie uniezależnić się spółce KM od pośredników w tej branży.

Więcej w najnowszym tygodniku "Ziemia Sochaczewska" 21.10.2014

Maciej Frankowski

A A A
22-10-2014
godz.14:02
 


nadchodzące wydarzenia

poniedziałek, 08.03.2021 r. 3153393 odwiedzin

Zapisz się na newsletter

e-mail       sms    
wypisz się
polecamy