ZWiK zbiera dane metodą radiową

Miesięczne rozliczanie płatności za wodę i ścieki, elektroniczne wystawienie faktur,  usługa sms - to nowe rozwiązania dla klientów ZWiK. Spółka rozszerza także obszar miasta, gdzie odczyt wodomierzy odbywa się metodą radiową.

Jak informuje prezes ZWiK Magdalena Kaczorowska, od kwietnia spółka rozpoczęła odczyty radiowe z uwzględnieniem miesięcznego rozliczenia płatności za wodę i ścieki dla mieszkańców osiedla Karwowo. W maju i czerwcu został on rozszerzony o osiedle Rozlazłów oraz znaczną część ulicy Gawłowskiej wraz z ulicami przyległymi.

- Dzięki zastosowaniu odczytu radiowego czas odczytu ponad 500 wodomierzy zainstalowanych w tym rejonie skrócił się z trzech tygodni do trzech godzin. W okresie letnim prace związane z wymianą wodomierzy będą kontynuowane na ulicach Płockiej i Rozlazłowskiej wraz z uliczkami bocznymi – mówi Magdalena Kaczorowska.

6 czerwca ZWiK podpisał umowę z firmą PHU Metering na dostawę pierwszych 500 nakładek umożliwiających odczyt radiowy wodomierzy iTron. Wodomierze te, po przejściu legalizacji i wyposażeniu ich w nakładki umożliwiającej odczyt radiowy, zostaną powtórnie zamontowane u klientów. Rozwiązanie takie pozwoli znacznie obniżyć koszty wprowadzenia odczytów.

ZWiK zachęcamy swoich klientów do korzystania z elektronicznego systemu przekazywania faktur oraz elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Pozwala to na znaczne skrócenie czasu oczekiwania na fakturę oraz ułatwia ZWiK ich dystrybucję. E-faktura wysyłana jest na adres e-mail podany w oświadczeniu zawierającym zgodę na wystawienie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Informacje o jej wysłaniu przekazywane są również w formie SMS na numer telefonu podany w oświadczeniu. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta umożliwia odbiorcom usług bieżący monitoring zużycia mediów oraz elektroniczne podawanie informacji dotyczących odczytów w szczególności wodomierzy do podlewania. W celu podpisania stosownych oświadczeń ZWiK zaprasza do swej siedziby przy ul. Rozlazłowskiej 7.

Spółka przypomina także, że w rejonach, gdzie prowadzone są miesięczne odczyty radiowe, a klienci posiadają oddzielne wodomierze na wodę bezpowrotnie zużytą, konieczne jest systematyczne podawanie ich stanów, wraz z danymi odbiorcy (imię nazwisko, adres lub nr wodomierza do podlewania) w ostatnim tygodniu każdego miesiąca. Można to zrobić za pośrednictwem poczty elektronicznej: stan.wodomierza@zwik.sochaczew.pl, w formie SMS na tel. kom. nr 506-808-639, za pośrednictwem e-BOK. Mając te dane ZWiK pomniejszy na rachunku ilość odprowadzanych ścieków o wodę bezpowrotnie zużytą.

 

A A A
11-06-2019
godz.11:48
 


nadchodzące wydarzenia

niedziela, 22.09.2019 r. 2596098 odwiedzin

Zapisz się na newsletter

e-mail       sms     wypisz się
polecamy